ЭНЕРГАЭФЕКТЫЎНАСЦЬ ШМАТКВАТЭРНЫХ ЖЫЛЫХ ДАМОЎ

УКАЗ Прэзiдэнта Рэспублiкi Беларусь

4 верасня 2019 г. № 327

Аб павышэнні энергаэфектыўнасці шматкватэрных жылых дамоў

У мэтах зніжэння цепласпажывання шматкватэрных жылых дамоў і стварэння ўмоў для ўдзелу грамадзян і юрыдычных асоб у рэалізацыі мерапрыемстваў, накіраваных на эфектыўнае і рацыянальнае выкарыстанне цеплавой энергіі ў шматкватэрных жылых дамах (далей – энергаэфектыўныя мерапрыемствы):

1. Устанавіць, што:

1.1. рашэнне аб правядзенні энергаэфектыўных мерапрыемстваў прымаецца агульным сходам удзельнікаў сумеснага домаўладання, чальцоў таварыства ўласнікаў, арганізацыі забудоўшчыкаў (далей – агульны сход).

Названае рашэнне лічыцца прынятым, калі на агульным сходзе за яго прыняцце прагаласавалі ўласнікі жылых і (або) нежылых памяшканняў, члены арганізацыі забудоўшчыкаў (далей – уласнікі), якія валодаюць больш чым двума трацінамі галасоў ад іх агульнай колькасці, і з’яўляецца абавязковым для выканання ўсімі ўласнікамі.

Ініцыятарамі правядзення агульнага сходу па пытанні рэалізацыі энергаэфектыўных мерапрыемстваў могуць выступаць:

ўласнікі, якія валодаюць не менш чым адной чвэрцю галасоў ад іх агульнай колькасці;

мясцовы выканаўчы і распарадчы орган;

ўпаўнаважаная асоба па кіраванні агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання;

праўленне таварыства ўласнікаў, арганізацыі забудоўшчыкаў.

Рэалізацыя энергаэфектыўных мерапрыемстваў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з рашэннем мясцовага выканаўчага і распарадчага органа, якія прымаюцца на падставе рашэння агульнага сходу;

1.2. фінансаванне рэалізацыі энергаэфектыўных мерапрыемстваў ажыццяўляецца за кошт грашовых сродкаў:

тых, хто паступае ў мясцовыя бюджэты ад прыватызацыі жылых памяшканняў, якія знаходзіліся ў камунальнай уласнасці;

прадугледжаных у мясцовых бюджэтах на капітальны рамонт жыллёвага фонду, – не больш за 10 працэнтаў ад устаноўленага гадавога аб’ёму дадзеных сродкаў;

якія знаходзяцца на спецыяльных рахунках, што адкрываюцца ў адпаведнасці з часткай першай падпункта 1.4 гэтага пункта;

іншых крыніц.

Фінансаванне рэалізацыі энергаэфектыўных мерапрыемстваў прадугледжвае наступнае пакрыццё ўласнікамі выдаткаў (часткі выдаткаў) на рэалізацыю энергаэфектыўных мерапрыемстваў (далей – выдаткі) і да паступлення на спецыяльныя рахункі грашовых сродкаў уласнікаў ажыццяўляецца за кошт грашовых сродкаў, названых у абзацах другім, трэцім і пятым часткі першай гэтага падпункта.

Выдаткі, якія прыпадаюць на жылыя і нежылыя памяшканні, што знаходзяцца ў рэспубліканскай або камунальнай уласнасці, не пакрываюцца;

1.3. для рэалізацыі энергаэфектыўных мерапрыемстваў ўласнікі заключаюць з упаўнаважаным асобай па кіраванні агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання небудзь іншай дзяржаўнай арганізацыяй, упаўнаважанай мясцовым выканаўчым і распарадчым органам (далей – ўпаўнаважаная асоба), дагаворы аб рэалізацыі энергаэфектыўных мерапрыемстваў у шматкватэрным жылым доме (далей – дагавор).

Тыпавая форма дагавора зацвярджаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Адмова ад заключэння дагавора не вызваляе уласнікаў ад вяртання страт.

Пры пераходзе права ўласнасці на жылыя і (або) нежылыя памяшканні (долі ў жылых i (або) нежылых памяшканнях) абавязацельствы па кампенсацыі выдаткаў выконваюцца датэрмінова ці пераходзяць да новаму ўласніку з яго згоды.

Памер выдаткаў, якія прыходзяцца на ўласніка, вызначаецца прапарцыянальна долi агульнай плошчы належаць яму жылых і (або) нежылых памяшканняў у агульнай плошчы жылых і (або) нежылых памяшканняў шматкватэрнага жылога дома.

Пакрыццё выдаткаў ажыццяўляецца ўласнікамі:

нежылых памяшканняў – у поўным памеры штомесяц роўнымі долямі на працягу 3 гадоў з даты падпісання апошняга акта прыёмкі выкананых будаўнічых і іншых спецыяльных мантажных работ пры рэалізацыі энергаэфектыўных мерапрыемстваў;

жылых памяшканняў – у памеры, якi вызначаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь, але не менш за 50 працэнтаў ад памеру выдаткаў, якія прыходзяцца на уласнікаў, штомесяц роўнымі долямі на працягу 10 гадоў з даты падпісання апошняга акта прыёмкі выкананых будаўнічых і іншых спецыяльных мантажных работ пры рэалізацыі энергаэфектыўных мерапрыемстваў. У дачыненні да малазабяспечаных і іншых сацыяльна неабароненых катэгорый грамадзян мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі могуць прымацца рашэнні аб устанаўленні іншага тэрміну кампенсацыі выдаткаў, але не больш за 15 гадоў.

Крытэрыі аднясення грамадзян да катэгорыі малазабяспечаных і іншых сацыяльна неабароненых груп, парадак прыняцця мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі рашэнняў аб усталяванні для такіх катэгорый грамадзян іншага тэрміну кампенсацыі выдаткаў вызначаюцца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Ўласнікі мае права выканаць абавязацельствы па кампенсацыі выдаткаў датэрмінова.

Ўласнікі, несвоечасова і (або) не ў поўным аб’ёме вяртае выдаткі, выплачваюць пені ў памеры 0,3 працэнта ад ня выплачанай ва ўстаноўлены тэрмін сумы выдаткаў за кожны дзень пратэрміноўкі.

Запазычанасць па кампенсацыі выдаткаў і пенях спаганяецца ў бясспрэчным парадку на падставе выканаўчага надпiсу натарыуса.

Сума выдаткаў, якая падлягае штомесячнаму кампенсацыі, ўлічваецца пры разліку безнаяўных жыллёвых субсідый.

Ўпаўнаважаная асоба пісьмова інфармуе арганізацыю, якая ажыццяўляе ўлік, разлік і налічэнне платы за жыллёва-камунальныя паслугі і платы за карыстанне жылым памяшканнем, для ўліку пры разліку безнаяўных жыллёвых субсідый:

аб уласніках – фізічных асобах, абавязаных кампенсаваць выдаткі, – не пазней за 3 рабочых дзён з даты падпісання апошняга акта прыёмкі выкананых будаўнічых і іншых спецыяльных мантажных работ. Дадзеная інфармацыя павінна ўтрымліваць нумар дагавора (пры яго наяўнасці), адрас жылога памяшкання, прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) ўласніка, тэрміны пачатку і заканчэння кампенсацыі выдаткаў, суму штомесячнага кампенсацыі выдаткаў;

аб унясенні змяненняў у дагавор – не пазней за 3 рабочых дзён з даты падпісання змяненняў бакамі;

аб датэрміновым кампенсацыі выдаткаў ўласнікам – фізічнай асобай – не пазней за 3 рабочых дзён з даты поўнага пакрыцця выдаткаў;

1.4. сродкі уласнікаў, якія пералічваюцца ў кошт пакрыцця выдаткаў, а таксама пені за несвоечасовае і (або) не ў поўным аб’ёме кампенсацыю затрат залічваюцца на адкрытыя (адчыняныя) аблвыканкамамі і Мінскім гарвыканкамам спецыяльныя рахункі ў беларускіх рублях.

Сродкі, залічаныя на спецыяльныя рахункі, маюць мэтавае прызначэнне і накіроўваюцца на фінансаванне энергаэфектыўных мерапрыемстваў, вяртанне сродкаў з крыніц, вызначаных у абзацы пятым часткі першай падпункта 1.2 гэтага пункта, прыцягнутых для рэалізацыі энергаэфектыўных мерапрыемстваў на зваротнай аснове, а таксама аплату паслуг банка, прадугледжаных заканадаўствам .

Спецыяльныя рахункі адкрываюцца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам, шляхам заключэння дагавора спецыяльнага рахунку, вызначаецца рэжым яго функцыянавання.

Зварот спагнання па выканаўчых i iншых дакументах, якiя з’яўляюцца падставай для спісання грашовых сродкаў з рахункаў ў бясспрэчным парадку, на грашовыя сродкі, размешчаныя на спецыяльным рахунку, не вырабляецца, арышт на названыя грашовыя сродкі не накладаецца, прыпыненне аперацый па спецыяльным рахунку не ажыццяўляецца.

Патрабаванні, названыя ў частцы чацвёртай гэтага падпункта, не распаўсюджваюцца на выпадкі:

звароту спагнання на грашовыя сродкі, якія знаходзяцца на спецыяльным рахунку, выраблянага на падставе выканаўчага дакумента, выгляд спагнання па якому адпавядае мэтавым прызначэнні спецыяльнага рахунку;

прадугледжаныя заканадаўствам у сферы прадухілення легалізацыі даходаў, атрыманых злачынным шляхам, фінансавання тэрарыстычнай дзейнасці і фінансавання распаўсюджвання зброі масавага паражэння.

Адказнасць за неправамернасць звароту спагнання на грашовыя сродкі, якія знаходзяцца на спецыяльным рахунку, прыпынення аперацый па паказаным спецыяльным рахунку, накладання арышту на змешчаныя на ім грашовыя сродкі нясуць ажыццяўляюць спагнанне ўпаўнаважаныя органы (службовыя асобы).

Не дапускаюцца расходаванне са спецыяльнага рахунку грашовых сродкаў на мэты, не названыя ў частцы другой гэтага падпункта, пералік на спецыяльны рахунак грашовых сродкаў, не звязаных з пакрыццём выдаткаў ўласнікамі, за выключэннем безнаяўных жыллёвых субсідый на пакрыццё выдаткаў на рэалізацыю энергаэфектыўных мерапрыемстваў;

1.5. планаванне, рэалізацыя і фінансаванне энергаэфектыўных мерапрыемстваў у шматкватэрных жылых дамах, кампенсацыя ўласнікамі затрат на іх рэалізацыю ажыццяўляюцца ў парадку, якi вызначаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;

1.6. пералік энергаэфектыўных мерапрыемстваў у шматкватэрных жылых дамах вызначаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;

1.7. дзеянне гэтага Указа не распаўсюджваецца на выпадкі правядзення энергаэфектыўных мерапрыемстваў цалкам за кошт сродкаў уласнікаў, а таксама за кошт сродкаў таварыстваў уласнікаў, арганізацый забудоўшчыкаў без прыцягнення сродкаў, названых у абзацах другім, трэцім і пятым часткі першай падпункта 1.2 гэтага пункта.

2. Унесці змяненні ва ўказы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь (дадатак).

3. Савету Міністраў Рэспублікі Беларусь у трохмесячны тэрмін забяспечыць прывядзенне актаў заканадаўства ў адпаведнасць з гэтым Указам і прыняць іншыя меры па яго рэалізацыі.

4. Ускласці персанальную адказнасць за мэтавае выкарыстанне грашовых сродкаў, залічаных на спецыяльныя рахункі, на кіраўнікоў аблвыканкамаў і Мінскага гарвыканкама.

5. Кантроль за выкананнем гэтага Указа ўскласці на Камітэт дзяржаўнага кантролю.

6. Гэты Указ уступае ў сілу ў наступным парадку:

пункт 3 і сапраўдны пункт – пасля афіцыйнага апублікавання гэтага Указа;

іншыя палажэньні гэтага Указа – праз тры месяцы пасля яго афіцыйнага апублікавання.

 

Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь

 

А. Лукашэнка